کاندید مناسب چه کسانی هستند

چه کسی کاندید مناسب عمل جراحی باریاتریک یا چاقی هست؟

بر اساس وزن و قد

شما ممکن است وقتی در اینه نگاه می کنید و یا برای خرید لباس می روید و یا میخواهید در میهمانی لباس مجلسی بپوشید احساس کنید که چاق هستید .از کجا باید بدانید که شما اضافه وزن دارید و یا یک قسمت از بدن شما برامدگی نامناسب دارد اما در کل وزن اضافه ای ندارید؟

برای پاسخ به این سوال روش های مختلفی معرفی شده ولی بهترین روش که مورد قبول همگان هست شاخص توده بدن یا BMI است.

برای محاسبه ان کافی است وزن خود را بر کیلوگرم بر مجذور قد به متر تقسیم کنید و یا روش راحتتر در صفحه اصلی همین سایت قسمت محاسبه توده بدن وارد شوید و اعداد را وارد کنید . BMI شما چند شد؟

اگر این عدد بین 18.5 تا 25 است تبریک میگم شما وزن نرمال دارید خوش بحالتون

اگر این عدد بین25 تا 30است شما اضافه وزن دارید خیلی بد نیست اما باید مواظب باشید چاق نشین در این وزن بهترین موقع برای جراحی پلاستیک است .مثلا میتونید چربی اضافی شکم ،ران وباسن را ساکشن کنید و یا ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی کنید.

اگر این عدد بین 30 تا 35 است شما چاق هستید ولی درجه یک در این حالت شما باید دنیال کاهش وزن باشید. بهترین راه مراجعه به متخصص تغذیه و متخصص طب ورزشی است . در مواردی که با شکست روبرو شدید و یا دوباره وزنتون برگشت بخصوص اگر دیابت هم دارید می توانید برای عمل اقدام کنید اما متاسفانه بیمه پوشش نمی دهد

اگر این عدد بین 35 تا 40 است شما چاقی درجه 2 دارید حتما به فکر کاهش وزن باشید.متخصص تغذیه و طب ورزشی مشورت کنید اگر نشد میتوانید برای عمل مراجعه کنید بخصوص اگر بیماریهای مرتبط با چاقی مثل دیابت ،فشار خون ،مشکل آپنه تنفسی و چربی بالا دارید. فعلا بیمه عمل شمار را پوشش نمی دهد

اگر این عدد با لای 40 است شما چاقی درجه 3 یا چاقی مرضی (morbid obesity) دارید یعنی اینکه شما نه تنها چاق هستید بلکه بیمار هم هستید .این چاقی نه تنها مشکلاتی در زندگی برایتان ایجاد کرده بلکه برای شما ایجاد بیماریهای دیگر هم مشکل مشکلات قبلی ، ریوی ،دیابت و چربی خون و ….. می کند پس فرصت را از دست ندهید فردا دیر است همین امروز برای رهایی از این خطر بزرگ اقدام کنید.بیمه عمل شما را پوشش می دهد.

اگر این عدد بالای 50 باشد شما سوپر چاق (super obese) هستید و عمل لازم

اگر این عدد بالای 60 باشد شما سوپر سوپر چاق (super super obese) هستید .در این وزن شما باید با روشهای غیر جراحی مثل تعبیه بالون معده باید وزنتان را کم کنید تا ما بتوانیم عمل شما را انجام دهیم . در این موارد بخاطر قطر زیاد چربی در جدار شکم و داخل شکم و کبد بزرگ اصلاعمل پیش نمیره و یا خیلی طولانی میشه.

بر اساس سن

بهترین سن برای عمل بین 18 تا 65 سال است ولی بسته به شرایط ممکنه خارج از این حدود هم قابل انجام باشه .